Nieuwsbericht
Image-1.png Image-2.png Image.png
 
Bestuur

Wijzigingen bar@hcderby

18-8-2010

LET OP LET OP LET OP LET OP!

 

Beste ouders/verzorgers van de jeugdleden en leden van Derby,

 

Komend seizoen zal er veel gaan veranderen met betrekking tot de bardiensten. In nauw overleg met ons bestuur, is er voor gekozen om de bardiensten door de week te laten verrichten door de ouders van de jeugdleden, als onderdeel van het lidmaatschap van uw kinderen. Dat heeft een goede voorbereiding nodig en dat is dan ook een van de redenen om u tijdig op de hoogte te brengen van deze veranderingen.

 

Onze club besteedt graag de binnenkomende gelden aan het opleiden van, onder andere, onze jeugdleden en het in goede staat houden van ons complex met 3 prachtige kunstgrasvelden. De invulling van de bardiensten is de laatste jaren opgelost door het inhuren van mensen van buitenaf of er was geen bardienst. Dat gaat dus nu weer een beetje veranderen. Leo en Riet zullen niet meer op de club zijn op de doordeweekse avonden, dit waren de woensdag en de vrijdag. Ze zullen echter nog wel de vertrouwde bezetting van de bar vormen op de zaterdagen en de zondagen en ook de nodige schoonmaakwerkzaamheden verrichten op de maandag en de donderdag. Maar de behoefte voor een drankje tijdens en vlak na de trainingen doordeweeks, is ons duidelijk geworden.

 

Wat gaat er dan veranderen :

Om minder geld uit te geven aan de barbezetting en ook een betere barbezetting te verwezenlijken en dus ook meer inkomsten, zullen wij allemaal 2 x per jaar een bardienst moeten gaan draaien per kind. Meer zelfwerkzaamheid dus. En het “oude-vertrouwde-corvee-halfuurtje” komt weer terug. Op de zaterdag- en zondagmiddag zullen teams, bij toerbeurt, met bezem en blik, ons complex even schoonvegen en alle troepjes in de daarvoor bestemde afvalbakken doen. De teams die daarvoor aangewezen zijn kunnen bij Leo en Riet de “corvee-instructiekaart” ophalen, opdat een ieder weet wat er moet gebeuren. Van Leo en Riet krijgen we ook de bezems en eventuele vuilniszakken.

 

De bardiensten :

De bardiensten lopen van 17.00 uur tot 19.00 uur, waarna een wisseling plaatsvindt en dan weer van 19.00 uur tot 21.00 uur. Daarna wordt de bardienst overgenomen door de senioren elftallen en de trimmers, die ook zullen zorgdragen voor afsluiting van ons complex. Op woensdag middag beginnen we iets vroeger, afhankelijk van hoe laat de trainingen beginnen.

 

De bardiensten worden gecommuniceerd via de Derby site en u krijgt ook een mail. Let op: meldt u aan in ons LISA systeem als uw email niet bekend is of alleen het emailadres van uw kind(eren) bekend is!  Aanmelden kan door een mail te sturen naar [email protected]. Met behulp van de inlogcode en wachtwoord kunt u zelf uw email adres(sen) en telefoonnummer aanpassen, indien deze onjuist of veranderd zijn.

  

Er is een mogelijkheid om uw bardiensten af te kopen, want er kunnen natuurlijk situaties zijn waarin u eenvoudigweg geen bardienst kunt doen. U kunt uw dienst afkopen voor een bedrag van € 30,= per dienst. Mocht u gebruik willen maken van deze mogelijkheid dan kunt u een e-mail sturen naar [email protected]. Graag voor 1 september melden als u gebruik wilt maken van de afkoopregeling.

 

Daarnaast vragen wij iedereen het Certificaat Verantwoord Alcoholschenken te behalen via http://www.nocnsf.nl/cms/showpage.aspx?id=2751&bondid=KNHB. De test duurt slecht 5 minuten en het certificaat kunt u naar de [email protected] sturen waarna wij zullen zorgen voor de administratieve afhandeling.

 

De wedstrijdtafel :

Ook zal er weer een wedstrijdtafel zijn op de zaterdagen waar bezoekende clubs zich kunnen melden en de wedstrijdformulieren klaar liggen om ingevuld te worden. De begeleiders van de bezoekende teams krijgen een aantal consumptiemunten en uitleg over waar gespeeld moet worden. Elke zaterdag zal er een formulier liggen met instructies en informatie. De scheidsrechters melden zich ook bij de wedstrijdtafel en krijgen daar een fluit, een bal en een hesje. Wanneer deze na de wedstrijd weer worden teruggebracht en de uitslag op het wedstrijdformulier is gezet en ondertekend, krijgen ze daar een consumptiebon voor. De formulieren moeten na invulling in de daarvoor bestemde bak worden gedaan in de hal van het clubhuis.

 

Voor de wedstrijdtafel zal dus ook bezetting moeten komen. De diensten voor de wedstrijdtafel op de zaterdagen lopen van ongeveer 11.00 uur tot 14.00 uur en van 14.00 uur tot 17.00 uur en tellen voor 2 bardiensten. Dus als u 1 kind op onze club heeft dan bent u op 1 dag klaar en hoeft u geen bardienst meer te draaien in dat seizoen.

 

Veel veranderingen dus voor Derby, maar voor een club die graag voorop gaat in de vaart der volkeren, een absolute must. Natuurlijk wordt u uitgebreid geïnstrueerd over uw bardienst en staan wij klaar voor hulp en ondersteuning. Voor vragen kunt u altijd terecht op [email protected] en wij zullen die zo snel als mogelijk beantwoorden.

 

Bij zoveel veranderingen hoort een aanlooptijd, want het zal niet meteen op rolletjes lopen. (Al doen wij natuurlijk onze uiterste best om het wel prima te laten lopen.). Wij vragen uw inzet en bereidheid om deze klus met z’n allen te klaren. tenslotte zijn we een vereniging voor en door de leden !!

 

Wij denken dat we met het organiseren van bardiensten in ons clubhuis onze club levendiger maken en we meer ouders en leden op de club zullen krijgen. Bardiensten zijn een must voor onze club, maar zijn ook gewoon gezellig. Je ontmoet er andere ouders en de trainers en coaches van het team waar uw zoon of dochter in speelt. Daarbij levert het onze club ook nog wat op!

 

Ten overvloede melden wij nog, dat hieronder de “spelregels” te vinden zijn.

 

Hartelijke groet van de [email protected]

 
Bijlage Bulkmail.doc

Contact

Adres
Middellijn 3
3335 KC Zwijndrecht

Postadres
Postbus 347
3330 AH Zwijndrecht